۷۰ ساعت فیلمبرداری برای ۹۰ دقیقه مست عشق! | جدال ایران و ترکیه بر سر شمس و مولانا به سینما کشید
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۳۵۰۳۹
به گزارش همشهری آنلاین، «مست عشق» پروژهای است که سال گذشته با جنجالها و خبرسازیهای فراوان در ترکیه کلید خورد و قرار بود خیلی زود آماده نمایش شود اما تجربه حضور حسن فتحی در فیلمها و سریالهای ایرانی نشان میداد نمیتوان و نباید به این قید «خیلی زود» خوشبین بود. از آنجا که داستان عشق و دلدادگی شمس و مولانا با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در نقشهای اصلی فرسنگها دورتر روایت میشد، سهم طرف ایرانی صرفا تصاویر و خبرهای جسته و گریخته از ادامه تولید بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ماجراها ادامه داشت تا اینکه سر و کله کرونا پیدا شد اما از آنجا که قرار بود «مست عشق» بسیار پیش از آمدن ویروس به پایان رسیده باشد، انتظار میرفت خبر نهایی شدن تولید و آماده شدن فیلم برای نمایش منتشر شود. تا اینکه در روزهای اخیر سهراب پورناظری، سازنده موسیقی متن «مست عشق» از نیمهکاره ماندن پروژه خبر داد؛ فیلمی که پیشتر گفته شده بود با گرفتن چند صحنه باقیمانده تابستان امسال برای اکران در ایران و ترکیه آماده میشود.
اندکی بعد نوبت به سرمایهگذار ترک رسید که از آماده شدن «مست عشق» در قالب یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی و پخش جهانی آن در آذرماه همزمان با هفته جهانی مولانا خبر داد. سپس فتحی در واکنش به این ادعا اعلام کرد ۸ سکانس از صحنههای مهم باقی مانده و احتمالا در یکی دو ماه آینده جلوی دوربین میرود. کارگردان «مست عشق» اختلاف مالی و شیوع کرونا را از دلایل اصلی تاخیر دانست و گفت که دخل و تصرف در تدوین و امور فنی فیلم بدون اطلاع و هماهنگی و اجازه کارگردان و تهیهکننده و سرمایهگذار ایرانی واجد پیگرد قانونی است.
فرهاد توحیدی هم که نویسنده فیلمنامه «مست عشق» است، به میدان آمد و با تایید کردن وجود تنش میان دو طرف به ایسنا گفت: «کار بازیگران ایرانی تمام شده و هشت سکانس مانده مربوط به بازیگران ترکیهای است. سرمایهگذار ترک فقط یکچهارم در پروژه سهم دارد و شگفتانگیز است که مدعی اکران جهانی فیلم و تدوین سریال از آن میشود. متاسفانه همه راشها در اختیار طرف ترک است من برای پایمال نشدن زحمات همکارانمان از وزارت امور خارجه هم درخواست کمک دارم.»
هنوز یک روز از استمداد توحیدی از وزارت امور خارجه نگذشته بود که روابط عمومی سرمایهگذار ترک «مست عشق» بار دیگر پاسخی مفصل برای ادعاهای کارگردان و نویسنده آماده کرد. در بخشی از این پاسخ چنین آمده است: «اگر آقای فتحی صاحب و سازنده اثر است، چرا در این ۱۰ ماه سراغی از سرنوشت آن نگرفته است؟ فیلمبرداری برای هشت هفته برنامهریزی شده و قرار بود فیلم دی ۹۸ (دو ماه پیش از شیوع کرونا) آماده نمایش شود اما مرحله فیلمبرداری ۱۶ هفته طول کشید.»
ترکها با اشاره به اینکه کارگردان برای یک فیلم ۹۰ دقیقهای حدود ۷۰ ساعت فیلمبرداری کرده و تازه هشت سکانس مهم را هم هنوز نگرفته اعلام کردند: سرمایهگذار ایرانی بخش تدوینشده از سریال شش قسمتی را دیدند و از پیشرفت کار راضی بودند. پس خبر شایعه و کذب نیست و ما بر اساس بار سنگین مالی پروژه با همکاری بهترین عوامل فنی و احترام به اصالت فیلمنامه تدوین را به سرانجام رساندیم. همه مجوزها در ترکیه امضا و گرفته شده و از این نظر مشکل حقوقی وجود ندارد.»
با اینکه سرمایهگذار ترک ابراز امیدواری کرده «مست عشق» پیش از اکران جهانی ابتدا در ایران به نمایش درآید اما باید منتظر ماند و دید سرنوشت یکی از جنجالیترین پروژههای مشترک سالهای اخیر سینمای ایران به کجا میرسد؛ فیلمی که خیلیها با توجه به حضور همزمان حسینی و پیروزفر و همبازی شدن این دو ستاره با چهرههای جذاب سینمای ترکیه امیدوار بودند نام شمس و مولانا در این دو کشور بلندآوازهتر کند.
کد خبر 559567 برچسبها مولانا سینمای ایران شهاب حسینی - سینمامنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: مولانا سینمای ایران شهاب حسینی سینما سرمایه گذار ترک مست عشق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۳۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همواره قبل از اکران فیلمهای سینمایی، تماشاگران بر اساس پیشبینیهای خود نسبت به کیفیت اثر تولید شده و فضاسازی پیشینی که پیرامون فیلم وجود دارد، در روز اول پرده از آن استقبال کرده و به سینما میروند. البته استقبال روز اول اکران قطعا ملاک مفیدی جهت ارزیابی اقبال مخاطب به آثار نیست، اما این مولفه میتواند از ابعادی قابل توجه باشد.
به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا شاه بودیم که فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.
مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.
مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوقالعاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.
مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلمهای دهههای ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمیتواند چندان دقیق باشد.
طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بودهاند که آمار خوبی از خود به جای گذاشتهاند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.
دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.
245245
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902764